In het weekend van 30 en 31 augustus en 1 september staat Zwolle Pride op de Zwolse evenementenkalender. Het belooft een groot feest te worden en tegelijkertijd een pleidooi voor acceptatie en gelijkheid. Scania en Heineken, twee stoere premium merken, geven als officiële partners van Zwolle Pride het duidelijke signaal af dat ook zij staan voor diversiteit en een inclusieve samenleving.
Met nog een paar gesprekken te gaan heeft Stichting Zwolle Pride nu al een bijzondere lijst met Pride Partners. Hiermee laat de organisatie zien dat Zwolle Pride een serieus en groots evenement gaat worden. Naar verwachting komen duizenden bezoekers naar Zwolle om het drie dagen durende feest bij te wonen. Zwolle Pride biedt met haar partners een scala aan activiteiten op het gebied van debat, kunst, theater, film, (dance)feesten, educatie en sport, met als hoogtepunt de City Parade. De boodschap? “Iedereen is welkom, diversiteit werkt en acceptatie scoort!”
Organisator Niek lá Mon: “We zijn erg dankbaar voor de geweldige subsidies die zijn toegekend door Gemeente Zwolle en Provincie Overijssel. Maar om dit initiatief te laten slagen, is het ook erg belangrijk dat het bedrijfsleven achter ons staat. Wij zijn enorm blij met onze Pride Partners, zoals Scania en Heineken, die ons ondersteunen in de boodschap die wij willen uitdragen en er samen met ons een spektakel van willen maken.”
Betsie Grube, Manager HR bij Scania: “Scania is dit jaar trotse partner van de Zwolle Pride omdat wij staan voor diversiteit. Al onze medewerkers zijn gelijk, ongeacht geslacht, geloof, afkomst of geaardheid. Wij zijn betrokken bij de stad Zwolle en regio en vinden dat wij als grote werkgever een voorbeeldfunctie hebben bij dit belangrijke thema.”
Op welke manier de Pride Partners zich zullen presenteren tijdens Zwolle Pride is vooralsnog een groot mysterie. Niek lá Mon laat echter weten dat er nauw wordt samengewerkt met de partners en dat er veel enthousiasme en betrokkenheid is.